sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

Mitä jos treenaisin näyttääkseni tältä?

Tämä ajatus heräsi yhtenä päivänä salilla. Katsoin itseäni salin peilistä ja ajattelin, että pitääkö tässä nyt pyrkiä oman kroppansa kanssa mihinkään suuntaan.  Oon tällanen pikkuinen luikku kuin ennen salitreenien aloittamista ja tykkään myös siltä miltä mun kroppa näyttää.  Toki oon aina ollut tyytyväinen, kun oon huomannut salitreenien tuottaman muutoksen kropassa.  Mutta se ajattelu, että kropan kehittäminen on aina projekti, on vähän kyllästyttänyt.



En ole tähän mennessäkään ottanut salitreenejä mitenkään fitnesselämän kannalta. Toki oon pitänyt massakausia ja halunnut syödä treenejä tukien, mutta en ole kalkuloinut kaikkea maksimoidakseni kehitystä enkä ole esimerkiksi jättänyt kivoja aerobisia treenejä tekemättä, koska se voi vaikuttaa kehitykseen.  Mutta silti välillä on ajatus taustalla, että olkapäät ei ole tarpeeksi pyöreät tai en ole tarpeeksi saanut kehitystä ollakseni salimuija.
 


En tiedä onko se tämä kesä vai onko syy siinä, kun olen nyt töissä ja energiaa kuluu niin paljon siihen, etten jaksa kauheasti miettiä et haluan salin puolella kehitystä ja ne pyöreämmät olkapäät.

 Nyt kun olo on oikeasti hyvä eikä enää turvonnut, niin oon tosi tyytyväinen mun peilikuvaan.  En tarkoita tällä, että nyt sitten jätän salitreenit tähän ja annan olla, koska en olisi ilman salitreenejä edes päässyt tähän. Mutta jos nyt tosiaan menisin sillä, että treenaan niin kuin ennen ja syön treenejä tukien ja säännöllisesti. En pohdi, että onkohan sitä lihasta tarttunut yhtään tai että junnaanko salilla samojen painojen kanssa liikaa. 


Kevät oli mulle todella pitkä ja stressaava, enkä halua vaatia itseltäni nyt kesällä liikoja varsinkaan liikkumisen suhteen. 

Toki tämä teksti saattaa vaikuttaa siltä, että tavoitteellinen salitreenaaminen on kamalaa ja stressaavaa, mutta kyse ei ole nyt siitä. Nyt mulla ei ole vaan tarpeeksi mielenkiintoa asialle eikä intoa sellaiseen projektiin. Toki nyt kesällä edelleen iloitsen salitreenin tuottamista tuloksista,  mutta en halua niin kovasti keskittyä siihen kropan muokkaamiseen vaan treenata ja tuloksia tulee tai ei sitten tule. 

Aika hyvin onnistuin ainakin syksystä painoa nostamaan, koska projektin aloittaessani painoin 54,7 ja ennen muuttoa painoin 60-61 kiloa. Enkä ihan usko, että kaikki oli nestettä ja rasvaa. 
 Kun edelleen oon tällanen pikkuinen luikku, niin ihmettelen kyllä, että miten oon ollut joskus tästä 10 kiloa kevyempi, esim. 2013 kesällä :o

Että vaikkei musta mitään massamonsteria tai lihaskimppua ole salitreenien myötä tullut, niin olen ainakin päässyt sieltä läheltä alipainoa kohti normaalia painoa :) 
 
Muuttuuko teidän treeni asenne kesällä? Jaksatteko treenata tavoitteet kirkkaasti silmissä vai otatteko rennommin? Itsehän en treenien suhteen aio ottaa maltillisemmin vaan sen oman asenteen kanssa :) Eli olen armollisempi itseäni kohtaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)