maanantai 27. heinäkuuta 2015

Itku pitkästä ilosta

Viime viikoloppua olin odottanut kuin hullu juustoa :D Marilii oli tulossa taas käymään mun ja kissojen seuraksi. Lisäksi ainakin lauantaille oli luvattu kaunista säätä ja olin bongannut, että samana viikonloppuna on myös Kotkan Meripäivät. Ehdotin Mariliille, että käytäisiin siellä, jos sää suosisi ja hän innostui asiasta myös!



Aurinko paistoikin täydeltä taivaalta, kun suuntasin kohti juna-asemaa. Oltiin sovittu, että hyppään samaan junaan jolla Marilii tänne tulee ja suunnataan ihan aamusta Kotkaan. Itse festareille meillä ei ollut aikomuksena mennä vaan ihan fiilistelemään Meripäivien tunnelmaa. Parasta koko jutussa oli se, että kumpikaan meistä ei ollut ikinä käynyt Kotkassa. Töissä koitin vähän kysellä, että onkohan juna-asemalta pitkä matka Meripäiville tai miten sinne löytäisi. Mulle vakuutettiin, että kyllä löydetään paikan päälle ihmisiä seuraamalla :D


Kotkaan saapuessa oltiin vähän wtf, että mihin suuntaan meidän pitäisi edes mennä :D No päädyttiin seuraamaan ihmisiä ja löydettiin ainakin torille. Suunnattiin kauppaan ostamaan eväitä ja sitten taas ihmisiä seuraamalla löydettiin kivaan puistoon ja pysähdyttiin sinne nauttimaan auringosta ja syömään eväitä.



Marilii on sellainen lettitaituri, että olin jo aikaisemmin viikolla kysynyt häneltä, että voisikohan hän tehdä mulle Meripäiville festariletin ;) Letistä tuli kyllä tosi hieno ja voin kyllä olla vaan kade, kun en osaa tehdä peruslettiä kummempia lettejä.

Evästauon jälkeen lähdettiin sitten ihan oikeasti etsimään sitä Meripäivä aluetta. Löydettiin aika nopeasti sitten Meripäiville ohjaavat kyltit, tosin omasta mielestä niitä olisi voinut olla vaikka juna-asemalta lähtien :D Onneksi seurattiin ihmisiä! Meripäiväkadulla oli ihan älyttömästi erilaisia kojuja ja käytiin niitä kiertelemässä. Itse pohdin jo sellaisen perus kojupaidan ostamista, mutta Marilii järjenäänenä muistutteli mua niiden huonosta laadusta ;)


Yksi kissasormus oli kyllä vähän sellainen, että sen olisin voinut ostaa ja ehkä pikkasen harmittaa, kun jäi ostamatta. Tosin olen vähän huono käyttämään sormuksia, että olisiko se jäänyt sitten pitkiksi ajoiksi korurasiaan homehtumaan. Ja ehkei mun tarvitse kerätä yhtään lisää kissakamaa, kun oon jo tarpeeksi hullu kissatäti ;) 

Kojujen kiertelyn jälkeen suunnattiin Fransmanniin syömään. Ruokalistalla oli huimat 2 kasvisruokavaihtoehtoa, mikä oli mulle aika järkytys ja pettymys, koska yleensä ravintoloiden listoilta löytyy ihan kohtuullisen hyvin kasvisruokia. No mä sain kyllä sitten listan ulkopuolelta annoksen ja se oli kyllä niin älyttömän hyvän makuinen, että en voi kyllä valittaa :)


Syömisen jälkeen lähdettiin sitten juna-asemalla ja kohti mun kotia. Mun luona alkuun mietittiin, että otettaisiinko molemmat päiväunet, mutta höpöteltiinkin itsemme pirteiksi ja katsottiin elokuva, joka meni meiltä molemmilta lopuksi yli ymmärryksen. Oikeasti, jos on supertietokone, niin ei se millään pysty vaikuttamaan sääilmiöihin :D Muuten olisi ollut hyvä elokuva, mutta se meni ihan överiksi! Buuh!

Käytiin sitten ulkoiluttamassa kissoja ja Korppu taas vaihteeksi näytti itsepäisyystaitojaan. "Kun minä haluan mennä tuonne, niin minä sitten menen tuonne!" Kissat taisivat nähdä ensimmäistä kertaa elämässään joen ja se oli niiden mielestä hyvin jännä. Oli hyvin ihmeellistä, kun se päästeli kummallisia ääniä ja virtasi niin lujaa. Kissat oli ihan ihmeissään :D




Illalla kokkailtiin ja höpöteltiin myöhään yöhön. Olin onnistunut löytämään niin hyvän kasvisruokareseptin, että Marilii teki sitä ruuaksi tänään ;)

Sunnuntaina oli taas lettitaiturointia, kun Mariliin heräämistä odotellessani selailin Instagrammista lettikuvia. Löysin kuvan läpivetoletistä ja yhden videon katsottuaan Marilii teki sen mulle. On kyllä ihan älyttömän hieno ja pysyi yön ylikin hyvänä :) Ehkä jos se kestäisi vielä yhden yön ;) Huomenna on kyllä jo pakko letti purkaa, kun alkaa sivuhiukset sojottamaan liikaa :'D

Kunpa osaisin itse tehdä noin hienoja lettejä! Ei olis kyllä enää huonoja hiuspäiviä. Ehkä pitää alkaa mankumaan, että Antti opettelisi letittämään. Kyllä se on pari kertaa tehnyt mulle ranskanletin, mutta jos se ei oo vähään aikaan sitä tehnyt, niin sitten se ei enää muista miten se tehtiinkään xD

Höpöteltiin, syötiin rauhassa aamupalaa ja katsottiin vielä leffa ja loppujen lopuksi oli suunnattava juna-asemalle, kun Mariliin oli aika lähteä kotiin. Juna-asemalla mua alkoi varsinkin surettamaan, kun viikonloppu oli ollut tosi kiva! Tehtiin kaikkea kivaa, mutta silti ilman sen kummoisempia suunnitelmia tai aikatauluja! Oli tosi rentoa ja mukavaa. Vilkutin Mariliille hyvästit ja kotiin ovesta sisään astuessani purskahdin itkuun. Otsikko on kyllä ehkä vähän harhaanjohtava, koska loppujen lopuksi itku tuli surusta, kun viikonloppu ehti mennä niin nopeasti ohi ja ikävästä, kun nähdään Mariliin kanssa vasta syyskuussa. Korppu lopulta kuivasi mun kyyneleet kasvoja nuolemalla :')


Ikävää helpottamassa ja mieltä rauhoittamassa mulla on onneksi aikuisten värityskirja :) Sain sen Mariliilta synttärilahjaksi ja se on kyllä ihan huippu! Oon paljon näitä nähnyt Instagrammissa ja vähän miettinyt, että pitäiskö itsekin ostaa tällainen. Aloitin eilen aamulla värittämisen ja väritin tuon kuvan tänään loppuun. Ihan super koukuttavaa! En oo todellakaan yhtään taiteellinen ja innostuin tuota värittäessä vaan käyttämään kaikkia värejä :D Mutta tärkeintä ei ookkaan sen taiteellisuus vaan se värittäminen!

Onneksi tällä viikolla on lepoviikko, niin menee vähemmän aikaa salilla ja on enemmän aikaa värittää ;)

Ootteko hankkineet aikuisten värityskirjan :)? Jos yhtään ootte harkinnut, niin suosittelen ehdottomasti!

3 kommenttia:

  1. Lauantaille osui kyllä sopivasti yks tän kesän harvoista kesäisistä päivistä. :) Upeita lettikuvia, näyttää tosi kivoilta! :) Osaispa itsekin tehdä hiuksille jotain muuta kuin heittää ne ponnarille... Aika kivaa että oot saanut Antinkin letittämään sun hiuksia joskus, mä en oo edes hoksannut kysyä mun poikaystävältä. Sitä lopputulosta voisin kyl odottaa jännityksellä. :D Tosin ei mun tekemät letit luultavasti ole yhtään sen parempia.

    Mä ostin tuollaisen värityskirjan kans. Siinä on erilaisia kukka-aiheisia kuvia. En oo vielä osannut päättää, mistä kuvasta aloittaisin värittämisen! :D Onkohan noita erilaisia ihan (isommissa) ruokakaupoissakin myynnissä, vai mahtaako olla jostain kirjakaupasta tms?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin osui :) Kiitos :) Mä en kyllä kanskaan osaa tehä hiuksille oikein muuta kuin laittaa ne ponnarille :'D Hahha, siihen auttaa se, kun toinen on "no kyllä mäkin osaan tehdä tollasia"-asenteella varustettu ;) Harjoitus tekee mestarin :D

      Mä aloitin värittämisen ihan ekasta kuvasta ja oon päättänyt mennä ihan järjestyksessä :D Vaikka en oo kovin järjestelmällinen vapaa-ajalla ni haluan värittää kuvat järjestyksessä et tulee sit väritettyäkin kaikki kuvat :D
      Tää mun värityskirja löytyy ihan lehtipisteestä niin isommasta kuin pienemmästäkin kaupasta :)

      Poista
    2. Pitää koluta kauppojen lehtipisteitä sitten tarkemmin. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)