tiistai 14. heinäkuuta 2015

Rennonmpi suhtautuminen

Eilen lähdin käymään iltalenkillä. Kävin kyllä sunnuntaina juoksemassa, mutta se oli kyllä aika lyhykäinen lenkki, huimat 5 kilsaa. Ei eilinen lenkkikään pituudellaan päätä huimannut, mutta vähän epäilin, että jaksaako sitä nyt kauhean hyvin juosta 2 päivää peräkkäin ja kun juoksusta oli pikkainen tauko tuossa yhdessä välissä.

Mutta vielä mitä! Oli niin hyvä fiilis juostessa ja juoksu kulki tosi hyvin! Metsäpolulla lönköttely tuntui kyllä taas ihan huipulle ja juoksumotivaatiokin tuntuu syttyneen uudelleen! Juostessakin mietin, että jos juoksu kulkee tällä tavalla Vantaalla, niin hyvä tulee :)
Lokakuun juoksutapahtuman vaihtuminen Pirkan hölkästä Vantaan puolimaratoniin tuntuu tiputtaneen ison painon hartioilta ja ehkä pelko siitä, että ehinkö valmistautua Pirkan hölkkään ajoissa, on syönyt sitä juoksumotivaatiota. Sitäpaitsi Vantaalta mulla on niin mukavat muistot, että sinne menee kyllä mielellään juoksemaan uudestaan :)



Tällä viikolla on kyllä ollut jotenkin tosi ehtiväinen fiilis töiden jälkeen (kyllä ehtiväinen :D). Monesti tuntuu, että en saa arkena kauheasti mitään aikaiseksi! Antille viikonloppuna ulisinkin etten halua suorittaa arkea, mutta en halua myöskään niin etten ehi tehä mitään kun säädän vaan.
Esimerkiksi mua ärsyttää kun meen salille yleensä ihan illasta! Se viivästyttää helposti nukkumaanmenoakin. Ja siis myöhäiseen treeniin syyksi saattaa vaan tulla se, kun jään pyörimään netissä muuten vaan tai tuijotan monta jaksoa esim. Emmerdalea (:D). Ei siinäkään toisaalta ole mitään pahaa, onhan se mun vapaa-aikaa!

Nyt oon kuitenkin tämän viikon huimina parina päivänä kerennyt ottamaan töiden jälkeen rauhassa, mutta kuitenkin ehtinyt tehdä treenit suht ajoissa ja kerennyt kohtuulliseen aikaan nukkumaan :) Tätä toivon kyllä lisää! Rennosti suhtautuen, mutta silti siten että ehin tehä kaikkea töiden jälkeen :)


Ja vitsit kuulkaas oli tosi mukavaa käydä treenaamassa normaalia aikaisemmin ja treenikin sujui tosi hyvin! Kävin treenaamassa rintaa ja olkapäitä. Tässä kesällä murheenkryyneiksi muuttuneet penkki ja vinopenkkikin sujui tosi hyvin. Rintatreenissä on kyllä nyt kesällä ollut vähän sellaista, etten oo saanut kunnon tuntumaa ja ollut vähän blääh fiilis rintatreeneistä. Tänään kuitenkin tuntuma oli kohdillaan :) <3

Vaikka tuo mun kesäsali on kyllä ihan huippu, niin kyllä siitä löytyy myös vikoja. Nimittäin käsipainoja ei kyllä ole tarpeeksi. Isoja käsipainoja mun makuun kyllä riittää, mutta ne pienet käsipainot! 6 Kilon käsipainosta pitäisi siirtyä sitten 8,5 kilon käsipainoon, joo ei tuu kesää vipareiden kanssa tuollainen hyppy. No veivaan vaan sitten enemmän toistoja, ei muu auta.


Nyt tuntuu kyllä, että oma asenne on taas kohdillaan treenien suhteen. Tuossa oli tuollainen parin viikon blääh-fiilis ja nyt oon taas iskussa! Olin treenamatta yhden viikon ja kävin sitten toisella viikolla salilla 3 kertaa enkä juossut ollenkaan. Nyt on jo yksi kova treeniviikko takana ja tää toinen kova viikko on ainakin hyvällä alulla :)

Tuleeko teille joskus sellaisia fiiliksiä ettei vaan jaksa treenata? Itseä ärsytti kuluttaa arkea vaan treenien mukaan elettäväksi ja lueskelin paljon kirjoja ja oleilin. Nyt taas jaksaa ja asennoituu rennommin, niin motivaatiota löytyy :)

4 kommenttia:

  1. Kyllä mun mielestä Emmerdalen toljottaminen on aina hyvä syy mennä myöhässä mihin vaan :'DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta ;)

      Jos vaikka kattookin koko päivän Emmerdalea :D Haittaakse?

      Nyt en kyllä oo vähän aikaan katsonut, kun Declan ärsyttää sikana :(

      Poista
  2. Joo, kyllä välillä on ollut motivaatio kadoksissa ja treeni-into poissa. Siihen on yleensä auttanut joko pieni tauko tai jokin muutos, viimeksi treeniohjelman vaihtaminen vähän erilaiseen. Mahtaakohan joskus tulla joku ihan totaalinen kyllästyminen tämän tyyppiseen liikuntaharrastukseen...

    Juoksulenkkien pituudet ja lyhyydet on niin suhteellisia, mä olen juuri tehnyt elämäni ensimmäisen viiden kilsan hölkkälenkin ilman suurempia kävelypätkiä ja pysähtelyitä (koirien kanssa lenkkeillessä tulee väkisin niitä kuitenkin) ja mulle se ei ollut mikään älyttömän lyhyt lenkki. :D Miten sun juoksuharrastus on alkanut, millaisia lenkkejä oot tehnyt aluksi ja miten nopeasti juoksukunto on kehittynyt ja lenkit pidentyneet? Puolimaratonista en uskalla ite ees haaveilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on kyllä tauon lisäksi auttanut tuo treeniohjelman vaihtaminen :) Voi apua, mun kauhein painajainen on et kyllästynkin liikkumiseen, kun oon kuitenkin sen vasta näin aikuisiällä löytänyt!

      Lenkkien pituudet on kyllä suhteellisia! Kyllä mun mielestä 5 kilometriä on jo hyvä matka :) Joidenkin mielestä se ei ole matka eikä mikään :'D

      Mä aloitin mun juoksuharrastuksen juoksemalla alkuun max 5 kilometriä ja juoksin yli puoli vuotta vaan kerran viikossa. Alkuun juoksin ja kävelin. Oli historiallisen tuntunen hetki sillon, kun jaksoin juosta sen 5 kilometriä ilman kävelyitä! Aloitin mun juoksuharrastuksen 2012 juhannuksena ja taisin tammi-maaliskuussa juosta mun pisimmän lenkin eli 10 kilometriä ja seuraavana juhannuksena 12 kilsaa. Eli aika rauhallisesti aloitin mun juoksuharrastuksen. Mut syksyllä 2013 juoksinkin mun ekan puolimaratonin ja se on tähän mennessä ollut mun parhaiten mennyt puolimaratoni :)

      Heh, en mäkään alkuun todellakaan kuvitellut et ikinä edes jaksaisin juosta puolimaratonia ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)