maanantai 7. syyskuuta 2015

Matalemman kynnyksen treenaamista

Huh, että oon ollut ahkera gradun tekijä tänään :) Nousin kyllä myöhemmin ylös kuin oli tarkoitus, mutta sain silti yliopiston kirjastosta itselleni paikan tietokoneelta. Tuli myös oikeasti näpyteltyä aineistoa oikeaan muotoon eikä surffailtua vaan netissä :D


Jos näin ahkerasti tulee gradua tehtyä, niin saan sen varmaan ihan aikataulussa valmiiksi :) Sopii toivoa :D

Tänään mulla oli gradun teon ohella ohjelmassa myös Syke pumppi. Kävin ostamassa vuoden Sykettä Susirajalla ryhmäliikunta tarran. Otin samalla myös fleximin Tikkarinteen salille, että pääsee sitten sinnekin, jos joskus haluaa salille mennä eikä muihin paikkoihin pääse.

Treenihousut <3
Syke pumpissahan on sama idea kuin bodypumpissa. Tässä vaan ohjaaja tekee itsen ohjelman ja se ei ole mikään lisenssin alainen ohjelma. Itse asiassa olin ekaa kertaa elämässäni muussa pumpissa kuin bodypumpissa. Tulin tunnille aika viime tingassa, joten mulle ei ihan niitä pienimpiä painoja (1,25 kiekkoja) riittänyt, joten tein sitten mieluummin pienemmillä painoilla liikkeitä kuin että hyppäsin suoraan kauhean isoihin painoihin.

Alkuun oli lämmittely ja käytiin siinä sitten koko kroppa läpi. Muuten ohjelma ei tietenkään mennyt samassa järjestyksessä kuin bodypumpissa. Mielestäni se oli ihan virkistävää ettei tiennyt, että mitä on tulossa :D


Tunnilla kävi jalkojen kanssa niinkuin kuvittelinkin. Pistin aika kevyet painot verrattuna mun normaaleihin pumppipainoihin, mutta ihan hapoilla mun jalat oli kyykkybiisin aikana. Sitten tuli yllätyksenä, että tehtiinkin toinenkin kyykkybiisi, tällä kertaa leveällä kyykyllä. Kyllähän bodypumpissakin on 2 jalkaosuutta (toinen yleensä on se askelkyykky), mutta mielestäni se toinen biisi on vähän kevyempi.
Nyt mun jalat huusi hoosiannaa ja aattelin vaan hampaat irvessä etten luovuta. Puolikkaiden aikana aattelin et selviän kun tää loppuu tähän, mutta sitten kun tuli 7 puolikkaan sarjoja, niin mun oli ihan pakko pitää pieni tauko, koska jalat olisi pettäneet alta. Oon aina sillä asenteella jumppatunneilla etten luovuta, mutta nyt oli ihan pakko levähtää!

Hauis-sarjasta selvisin hyvin vaikka aattelin et on liikaa painoja, kun mulla oli 2,5 kilon kiekot päissä. Ne on olleet yleensä mun normaalit hauispainot pumpissa ja aattelin et vuoden tauon jälkeen se ois liikaa. Ihme ja kumma ei ollut, vaikka liikesarjat olivat raskaita!

Erityisesti tuosta tunnista jäi mieleen, että selkäbiisi oli kiva, kun tehtiin maastavetoa ja kulmasoutua. Ei tullut mitään yhdistelmäsarjoja, mistä en bodypumpissa kauheasti tykkää. Pohkeet treenattiin erikseen, mihin en ole aiemmin törmännyt. Olkapäille ei ollut ollenkaan omaa biisiä, mikä oli mielestäni outoa, mutta ohjelma vaihtuu 3 kerran jälkeen niin ehkä olkapäät on muissa ohjelmissa mukana?

Mutta tykkäsin kyllä tosi paljon ja oli kiva aloittaa liikkuminen ryhmäliikuntatunnilta :) Itsellä on ainakin matalempi kynnys aloittaa liikkuminen juurikin ohjatun tunnin parissa, kun sitten voi vaan jumpata eikä ajatella että mitä pitää tehdä tai miten treenata.
Mulla ainakin kynnys liikkumisen suhteen nousee mitä pidempi liikuntatauko on. Itselle tämä on paras tapa palata treenien pariin :)

Seuraava ohjattu tunti onkin mulla sitten pesäpallo :D Jännää! Oon viimeksi pelannut pesistä peruskoulussa, mutta tykkäsin siitä kyllä koululiikunnassa ja sen takia haluun päästä sitä nyt pelaamaan. Toivottavasti osallistujat ja ohjaaja haluaa pelata rentopesistä eikä millään kauhean vakavalla ja kilpailu mentaliteetillä. Vaikka toki parasta on voittaa ;)

Saa nähä onko huomenna kroppa ihan jumissa, kun jalat kramppas siihen malliin pumpissa ja kädetkin venyttelyssä. Huomenna oon aatellut mennä salille, mutta teen jotain muuta jos kroppa on jumissa.

Millä tavalla teidän on helpointa palata takaisin treenien pariin? Vai pystyttekö palaamaan vain muitta mutkitta liikunta-arkeen? Oon kyllä tosi innoissani tästä mun uudesta liikuntasyksystä, kun on mahdollista harrastaa niin monia eri lajeja ilman mitään paineita :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)