sunnuntai 6. syyskuuta 2015

Muutoksen tuulet

Kappas! Taas vähän vierähti viime postauksesta :P Mitään mullistavaa mun elämässä ei ole tapahtunutkaan, niin ei ole tullut kirjoiteltua. 

Viime postauksessa päätin tehdä stopin arjen suorittamiselle ja sen teinkin. Töitä kun ei ollut jäljellä enää kuin pari viikkoa, niin päätin yksinkertaisesti vaan olla treenaamatta jos ei huvita. Eikä huvittanut. Tein töiden jälkeen sitä mitä huvitti ja ulkoilin kissojen kanssa ihan rauhassa. Ei ollut kiirettä mihinkään.



Tarvitsin vaan yksinkertaisesti taukoa treenaamisesta ja sellaisesta liiasta suorittamisesta. Ja tosi hyväähän se on tehnyt! Ensi viikolla on aika palata taas liikkumisen pariin ja ootan sitä jo innolla :)


Työthän multa juuri loppuivat ja muutettiin kissojen kanssa takaisin Joensuuhun. Vaikka kotiin on kiva palata, niin onhan silti haikea fiilis. Varsinkin viimeisen työpäivän jälkeen!

Mun työkaverit olivat järjestäneet mulle ihan totaalisen yllätyksen! Oltiin sovittu, että mennään yhdessä syömään työpaikan ruokalaan ja ruokalan luona käännyttiinkin ihan eri suuntaan. Meille oltiinkin varattu kesäkahvilasta ruuat, ohjelmanumerona työkaverit esittivät musta tekemänsä laulun, perehdyttäjäni piti mulle puheen ja sain lahjoja ja syötiin jätskiä. Olin/olen ihan äärimmäisen otettu työkavereideni eleestä mua kohtaan. Yllätys oli ihan uskomattoman ihana ja en ole koskaan ees kokenut vastaavaa kesätöiden loputtua.

Koko kesä oli töiden parissa todella kiva :) Pari viikkoa kesällä podin kovaa koti-ikävää, mutta nyt kun sitä aikaa muistelee, niin silloin suurin osa työkavereistakin oli kesälomilla. Eli töissäkin oli vähän yksinäinen fiilis.
Työ oli haastavaa, mutta myös todella palkitsevaa. Työyhteisö oli todella kiva ja kannustava ja työilmapiiri oli todella hyvä :) Aina lähdin iloisena töihin, kun tiesin, että töissä on kivaa.



Kesän aikana sain tosi hyvää työkokemusta ja oma alan ammattitaito lisääntyi. Saattaa kuulostaa todella kliseiseltä, mutta Kouvolasta ei palannut se sama nainen, joka sinne lähti. Oon saanut lisää itsevarmuutta, oppinut lisää sosiaalisia taitoja ja oppinut enemmän positiivista asennetta ja periksiantamattomuutta.

Eihän sitä booom nyt ees päällepäin huomaa, mutta itse tiedän mitä olen kesän aikana sisäistänyt :)


Liikkumisen suhteen puhaltaa nyt syksyllä kyllä muutoksien tuulet! Päätin nyt, että en palaa Viilinkiin vaan hankin ainoastaan Sykettä tarran ja käyn jumppaamassa ja salille eksyn silloin kun siltä tuntuu. Kehon muokkaaminen ei tällä hetkellä kiinnosta sitten yhtään. Oon nyt tajunnut, että viihdyn tällaisena pikkuisena. Toki itse huomaan mitä muutoksia salitreeni on kropassa saanut aikaa ja olen niihin muutoksiin tyytyväinen. Mutta tällä hetkellä ei huvita tavoitteellinen salitreenaaminen.

Haluan liikkua liikkumisen ilosta! Huomenna (jos Isyyn toimisto on auki) käyn ostamassa tarran ja olisi tarkoituksena mennä pumppiin. Toki nyt on ilmaiset kokeiluviikot meneillään niin ilman tarraakin pääse jumppaamaan. Innostuin taas vähän liikuntakalenteria katsellessani ja varasin itselleni pumpin lisäksi paikan pesäpallosta, pitkän matkan juoksun tekniikkatunnilta, combatista ja parkourista. Tosin combatin saatan peruuttaa, koska samana päivänä on Fittarilla avoimet ovet ja saatan mennä mieluummin salille. Parkour tunnista en ole 100% varma, että uskallanko mennä :D

Eli nyt mennään aika fiiliksen mukaan ja gradun teon suorittamisen ohella fiilis liikkuminen kuulostaa tosi hyvältä!

Saa kyllä nähä et kun en ole 2 viikkoon treenannut, että pystynkö pumppitunnin jälkeen liikkumaan loppuviikosta, jos meen tuhannen tulimmaisen tukkoon :'D

Alkaako teillä syksyn tullen uudenlaiset treenikuviot? Toivottavasti muillakin on ollut mukavat kesätyöt :) Itse uskon, että kesän fiiliksistä voi ammentaa voimaa loputtoman pitkän tuntuiseen talveen!

8 kommenttia:

  1. Mulla on aika samat fiilikset tavoitteellisen salitreenin suhteen! En vaan jaksa panostaa siihen syömiseen ja treeneihin niin paljon, että tulisi näkyvää lihaskasvua. Käyn salilla ja juoksemassa vaan liikkumisen ilosta ja se riittää mulle mainiosti. Ei mun tarvitse olla tän isompi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä etten oo ainoa, jota on alkanut se tavoitteellinen salitreeni kyllästyttämään. En oo ihan yksin tän fiiliksen kanssa :D

      Poista
  2. Olipa hieno ele työkavereilta! Niin siistiä, että sun kesä oli onnistunut!

    Suunnitelmat treenin suhteen kuulostavat myös vallan hyviltä! Liikkuminen ja suorittaminen pitäisi pystyä pitämään erillään toisistaan.

    Mulla treeni menee kropan ehdoilla. Aika hiljaista siis varmasti pitelee.. Joitain yo-liikunnan tunteja meinaan testata ja just olen lähdössä kokeilemaan pilatesta
    Pumppiin ym. rankemmille tunneille mulla ei ole asiaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli :) Oon kyllä itsekkin tosi tyytyväinen onnistuneeseen kesään :) Naurattaa ku muistelen sitä kuinka paljon mua jännitti kesä ku sillon tavattiin :D

      Sitä mä nyt harjottelen, kun on lipsahtanut nyt vähän enemmän suorittamisen puolelle.

      Ehdottomasti meet nyt oman kropan ehdoilla :)

      Poista
  3. Kannatan tuota liikkumisen iloa, ehdottomasti! Itse aion mennä samalla linjalla ja tehdä sitä, mistä nautin. Ulkonäkö ei ole tavoitelistalla treenejä miettiessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä itsellä ole tuo ulkonäkö nyt ainakaan tästä lähtien tavoitelistalla :) Kun tuntuu ettei se nyt oo tällä hetkellä oma juttu, niin on kivempaa treenata siten mikä tuntuu parhaimmalta :)

      Poista
  4. Tekisi mieli aloittaa uusia harrastuksia, mutta tällä hetkellä aikaa ei oikein ole. Hyvä, että puntilla ja lenkillä kerkeää käydä :) Uintia tosin on pakko kokeilla uudemman kerran, joskus ko siitä tykkäsinkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi onkin varmasti usein se ongelma, et ois kiva harrastaa kaikkea uutta mut aika ei vaan riitä. Sen takia mä kans luovuin tosta salijäsenyydestä, koska en kerkeä jumppailemaan kaikkea kivaa uutta ja käydä aktiivisesti samalla salilla treenaamassa.

      Kannattaa ehdottomasti kokeilla, ku oot tykännyt :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)