tiistai 27. lokakuuta 2015

Aamuteho

En oo pitkään aikaan käynyt liikkumassa aamusin. En nyt sitä aiemminkaan kovin aktiivisesti harrastanut, mutta aina välillä tuli tehtyä myös aamutreenejä :) Suurin syy kyllä siihen taitaa olla tällä hetkellä se, että kuntosali ei ole enää tossa lähellä, kun en ole enää Viilingin jäsen.


Tänään kuitenkin oli pitkästä aikaa edessä aamutreeni tai no ehkä ennemmin aamupäivätreeni, kun jumppa alkoi klo 11. Illalla näin kaveria, niin aamujumppa oli just sopiva tälle päivälle :) En oo muuten piiitkään aikaan käynyt ihan kunnon jumpassa! Toki nyt syksyn aikana on tullut kokeiltua eri lajeja, mut en kyllä ole pitkään aikaan oikeasti jumpannut.

Tunti oli nimeltään Aamuteho ja se oli tyyliltään lihaskuntojumppa. Tänään tunti oli rpv tyylinen ja se kävi mulle enemmän kuin hyvin, koska jalkojen ja pyllyn treenaaminen on kivaa :D Ohjaaja sanoi tunnin alussa, että tunti on tänään kevyempi kuin hänen tuntinsa yleensä, mutta itse olin kyllä ihan eri mieltä tunnin lopussa :D


Alkuun tietty lämmiteltiin aerobisesti ja siinä vaiheessa jo hikeä alkoi mulla pukkaamaan hulluna :D Lisäksi mieleeni muistui kuinka huono rytmitaju ja koordinaatio mulla onkaan. Aika hyvin pysyin eri askelissa mukana, mutta ihme tiimalasiliike oli mulle ihan ylitsepääsemätön :'D No koitin jotenkin vaan askeltaa ja olla törmäämättä muihin.

Alku lämmittelyn jälkeen lähettiinkin sitten jumppaamaan ja pumppaamaan jalkojen parissa. Tehtiin ihan perus kyykkyjä ykkösillä, joustoilla ja pidoilla ja tietenkin myös leveämmällä asennolla. Pidoissa mietin jo välillä, että kohta pitää luovuttaa, mutta sisuunnuin kun jumpassa olleet mummot pysyivät pidoissa, joten ajattelin et kyllä munkin on siihen pystyttävä! Tehtiin myös kyykkyjä modifioiden, askelkyykättiin, tehtiin lattialla jalkojen nostoja perinteisesti ja modifioiden ja tehtiin myös lantionnostoja. Vitsit että kyllä tykkäsin :D


Vatsaosuus ei kyllä ollut itselleni niin mieleen, mutta ei vatsojen teko olekkaan mun lempi puuhaa :D Poltti kyllä ihan hulluna, varsinkin joustot ja pito.

Oli kyllä ihan hirmu kiva tunti ja meen tuonne kyllä mielelläni uudestaan :) Tosin samana päivänä on allasjumppa et taitaa mennä vähän sen mukaan, että kumpaan mahdun tai kumpi on aikataulullisesti parempi :) Jalkapöytä ei kauheasti tykännyt lämmittelyosuudesta. Ei siis siihen sattunut mitenkään paljoa, tuntui vaan että se siitä selvästi ärtyy. Tosin en olettanutkaan, että kun alan kokeilemaan enemmän jalkapöytää rasittavaa liikuntaa, niin se jalka ei sano siihen mitään. Pitää nyt maltillisesti edetä liikkumisen suhteen :)

Mut jumppaaminen on kivaa! Saa itsestänsä kunnolla irti, varsinkin kun ohjaaja kannustaa.

Käyttekö usein tekemässä aamutreenejä vai teettekö niitä vain aikataulullisista syistä? Käyttekö nykyään ihan perus jumpissa vai tuleeko enemmän käytyä less millsin jumpissa?

2 kommenttia:

  1. Apua, mä en varmasti uskaltais mennä jumppaan, jonka nimi on aamuteho! :D Musta on aamuisin tehot aika kaukana. Kävelylenkit on sopivaa liikuntaa aamulla, mutta kaikki, missä vaaditaan enemmän vaikka keskittymistä tai voimaa, sopii mulle paremmin iltapäivällä tai illalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, se on kyllä niin aamupäivällä et siinä kyllä ehtii aamutorkutkin herätä :D Parempi nimi ois ehkä aamupäiväteho :D

      Ihan aamusta kyl joku kävelylenkki on kyllä houkuttelevampi kuin joku mega hikijumppa :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)