sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Paluu arjen ja liikunnan pariin

Home sweet home <3

Vaikka reissussa on mukavaa, niin kotiin on aina tosi kiva palata :) Pääsee myös tuttujen rutiinien pariin ja ehkä saan myös gradun kanssa vähän enemmän aikaiseksikin.

Ajatuksena mulla oli nyt viikonloppuna treenata sitten oikein kunnolla! Kävisin lauantaina ja sunnuntaina salilla, niin salikertoja kertyisi viikkoon jopa huimat 4. Lauantaina kuitenkin olinkin niin väsy, etten jaksanut lähteäkkään salille.


Nyt kun tarkoituksena ei ole treenata mitenkään tavoitteellisesti vaan treenata ihan hyvän olon ja hyvinvoinnin vuoksi, niin vaatii myös vähän opettelua siihen ettei se ole niin vakavaa, jos joskus jää jokin treeni välistä. Tai no toki tässä on tullut oltua treenaamatta muutama viikko muutenkin :D Oon siis pitemmän aikaan treenannut salin puolella niin, että käyn salilla sen x määrän viikossa ja kovin helpolla en treenejä jätä väliin. Toki jos oon ollut kipeä, liian väsynyt tai on vaan liian kiireinen päivä niin tietty treeni on jäänyt välistä.


Kolmekin treeniä on mielestäni ihan hyvä määrä ja olipa ainakin tauon jälkeen rauhallinen aloitus :) Sunnuntai aloitettiin Antin kanssa käymällä Fransmannin brunssilla. Olen siellä aikaisemmin käynyt, mutta Antin kanssa ei olla yhdessä siellä käyty :) Tarjonta on kyllä ihan älyttömän laaja ja tunnelma tosi kiva :) Tuli  kyllä syötyä masu ihan täyteen ja kotiin palatessa heittäydyin kyllä voipuneena sohvalle :D Oli kiva sunnuntain aloitus ja samalla meidän yhteisen viikonlopun lopetus :)

Lekottelun jälkeen kyllä keräsin itseni sohvalta ja suuntasin salia kohti. Voi jestas, kun sali on pitkän matkan päässä :D Siis kääk! Oon tottunut niin lyhyeen salimatkaan, niin tuntui kyllä loputtoman pitkältä matka Tikkarinteelle. Matkalla tuli kyllä mietittyä, että kuka jaksaa asua Niinivaaralla, kun koko ajan edessä on ylämäkiä :D



Tälle viikolle treeniä vailla oli enää selkä ja jalat. Postauksen treenikuvat ei siis ole tän päivän treenistä vaan mun edellisestä treenistä kyseisellä salilla, josta postausta en tehnytkään :D  Selkätreenin tein ihan normaalisti, toki vähän kevyemmillä painoilla kuin tavallisesti, koska taukoa on kuitenkin ollut.

Jalkojen kanssa piti vähän soveltaa, koska jalkapöytää ei saanut  rasittaa. Tein siis vaakaprässiä, reisien loitonnusta, reisien koukistusta ja ojennusta ja yhden jalan vaakaprässiä. Hilavitkutin laitteet oli ilmanpainelaitteita. Niillä kyllä saa tehtyä hyvän treenin, mutta itsellä on aina välillä vähän hakemista niitten kanssa. Reisien loitonnuslaitteen kanssa olin kyllä heti sujut, kun on aikaisemminkin treenannut ilmapainelaitteella kyseistä liikettä.  Päivän lempiliikkeeksi kyllä jaloista muodostui yhden jalan vaakaprässi :)


Tarkoituksena oli treenata vielä vatsat, mutta siinä vaiheessa oli kello sen verran, että mun piti päättää myöhästynkö kaverin luota paljon vai vähemmän ja päätin, että mieluummin vähemmän. Tässä vaiheessa mietin kans vähän, et hei vatsalihaksien treenaaminen on tärkeää, niitä pitää treenata tarpeeksi usein. Pitäiskö pikaisesti treenata vatsat? Sitten muistelin et hei, ei tää oo niin vakavaa, ensi viikollakin ehtii treenata ja siirryin pukkarin puolelle.

Suuntasin sitten Mariliin luokse ja taas vähän hyödynsin hänen lettitaituri taitojaan ;) Oon ihan onneton lettien kanssa ja aika usein tulee pyydettyä Mariliita letittämään mun hiukset. Ei nyt sentään kaupungilla nähdessä tai muuten, mut jos ollaan kyläilemässä toistemme luona ja on sopiva tilanne, niin lettiä yleensä pyydän :D Olen se Tahtoo että letität mun tukan-ystävä :'D

Kuulostaapa vähän hankalalta tämä mun uusi treenaustyyli, että pitää muistutella itseään et ihan rennosti voi ottaa tän liikkumisen :D Mutta kun pitkään tuli treenattua kehitys mielessä, niin siitä ajatuksesta luopuminen on vaikeamapaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)