torstai 3. joulukuuta 2015

Kuntonyrkkeilemässä pitkästä aikaa

Koska tänään multa jäi crosstraining väliin koulujutun takia, päätin mennä sitten kuntonyrkkeilemään. Tai alkuun olin viime viikolla ajatellut, että menen spinningiin, mutta bongasinkin liikuntakalenterista kuntonyrkkeilyn ja se houkutteli enemmän!

Mähän kävin pari vuotta sitten kuntonyrkkeilyn alkeiskurssia, mutta jouduin jättämään viimeiset tunnit väliin, koska mun rystyset ei kestäneet sitä ollenkaan. Olisi pitänyt olla omat hanskat ja mulla ei edes ne liinat auttaneet suojaamaan rystysiä. Hanskoja en viitsinyt ostaa, koska en todellakkaan tiennyt aionko harrastaa kuntonyrkkeilyä niin paljon, että kannattaisi hankkia kalliit hanskat. Tunteja oli 2 kertaa viikossa ja kädet oli koko ajan turvoksissa :(  Siinä vaiheessa kun kerran säikähdin, että mun rystynen on mennyt kasaan, niin päätin et tässä ei ole enää mitään järkeä.

Oli kyllä tosi harmi homma, koska tykkäsin kuntonyrkkeilystä tosi paljon ja tunnit oli sellasia oksennuskurkkuun menoa, koska tehtiin aina tunnin päätteeksi hullu kuntopiiri :D


Tänään kuitenkin kyseessä oli Sykkeen kuntonyrkkeily ja se oli vähän erilainen verrattuna kuntonyrkkeilykurssiin. Ei siis millään huonolla tavalla :D Kuntonyrkkeilykurssin vetäjä oli vaan tosi tiukka ja tuima, hhahah :D

Lämmiteltiin alkuun hyppien eri tavoin ja pyörittelemällä käsiä, sitten lämmiteltiin pareittain eri tyylein. Oli muuten Joensuun Areenan tatamille tullut ihan uusi tatami :D Keväällä siellä ei todellakaan ollut tollaista! No, sitten lähettiin ihan tekniikkaan. Ekaksi käytiin peilin edessä lyöntejä läpi ja harjoteltiin suoria ja yläkoukkua. Yläkoukku on muuten varmaan mun lemppari lyöntejä, mitä mä lyönneistä osaan :D Mun mielestä siinä saan lyönteihin eniten voimaa.

Harjoiteltiin lyöntejä pareittain eri sarjoilla. Jotain multa oli jäänyt muistiin kuntonyrkkeilykurssista, koska ohjaaja ei korjannut mun tekniikkaa kertaakaan :D Jee! Siis ohjaaja ihan kiersi katsomassa meidän kaikkien lyöntejä ihan useamman kerran.


Harjoiteltiin myös potkuja, mut ei siis todellakaan potkittu kovaa vaan keskityttiin tekniikkaan. Potkuissa en oo kyllä mikään mestari, tuntuu että tasapaino horjuu liian helposti :P

Tunnin lopuksi tehtiin vielä vatsajumppaa ja yöh :P Lankutettiin mun makuun kyllä niin tarpeeksi, että päätin että se saa riittää Touhukalenterin tän päivän lankutustehtäväksi :D

Tykkäsin siis kuntonyrkkeilytunnista ja kyllä heräsi kaipuu päästä taas kuntonyrkkeilemään :D Onneksi Sykkeen kuntonyrkkeilyssä on hanskat! Onkohan olemassa jotain peruskurssia, johon ei tarvitsisi hankkia omia hanskoja?

Tunti ei vaan ollut niin raskas verrattuna siihen mitä oon aiemmin tottunut kuntonyrkkeilytunneilla. Toki siihen rankkuuteen voi vaikuttaa omalla tekemisellään, mut uskon kans yhden syyn olevan tunnin kesto. Kuntonyrkkeilytunneilla joissa oon käynyt, niin tunnit on kestäneet 1,5 tuntia ja tämän päiväinen tunti kesti 1 tunnin. Muilla tunneilla lyöntisarjoja on tullut niin paljon ettei ole meinannut edes jaksaa lyödä lopussa :D



Mulla ei oo tänäkään vuonna aineellista joulukalenteria vaan ihan aineeton eli Touhukalenteri. Ei muuten ole kissoillakaan, koska äiti ei ole kissoille kalentereita tänä vuonna ostanut :'D Tosin herkkuja on varmaan äitin kesän ostosten jäljiltä vielä pariksi vuodeksi ;) Oon tänäkin vuonna ottanut Touhukalenterin kanssa asenteen, että teen kalenterin liikuntajuttuja, jos kiinnostaa. Esimerkiksi viime vuonna en tehnyt esim. kaulinjumppaa :D Eli siis ihan hyvän mielen kalenteri, eikä mikään et pakolla väännetään vaikkei kiinnosta :D Ja toki omia variaatioita tehden :) On kyllä aina kiva oottaa, että mitä uudesta luukusta paljastuu :)

Osallistutteko te tänä vuonna Touhukalenteriin? Oletteko kokeilleet tai harrastaneet kuntonyrkkeilyä? Mitä olette siitä tykänneet?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)