torstai 7. tammikuuta 2016

Hyvän yön jooga

Nyt kun pääsin buzzadorina taas testaamaan Yoogaiaa ja tänä vuonna mulla on tarkoitus erityisesti kiinnittää huomiota henkiseen hyvinvointiin, niin oon testaillut juuri rentouttavia tunteja Yoogaiasta. Erityisesti odotin maanantain Hyvän yön jooga-tuntia, koska mua kiinnosti et rauhottaako se ennen nukkumaanmenoa.


Tunti alkoi klo 21.00 ja kesti 45 minuuttia. Itse tykkään käydä juurikin livetunneilla, joten päätin osallistua tunnille juuri tuolloin. Tunnilla suositeltiin olevan mukana pieni ja isompi tyyny, jotta niiden avulla saisi itselleen paremman asennon.

Tunti aloitettiin alkurentoutuksella ja hengitysharjoituksella. Hengitysharjoitus mulla jäi valitettavasti tekemättä, koska siinä makoillessani en huomannut, että netti pätkäisi ja siinä vaiheessa kun päivitin selaimen uudestaan, niin hengitysharjoitus oli ohi! Harmi, koska itse olen kokenut, että siinä saa hyvin syvennettyä sitä omaa hengitystä ja rentouduttua enemmän.


Tunti oli hyvin lempeä ja siinä tehtiin rauhallisia ja hitaita venytyksiä. Venytykset eivät kuitenkaan olleet mitään hullun pitkäkestoisia, ne eivät saaneet tuntua pahalta! Oon esimerkiksi joskus
syvävennyttelyssä melkein itkenyt kivusta, kun pitkäkestoinen venytys koskee ja se ei ehkä nukkumaanmenoon valmistavalle tunnille sovellu :P Tunnilla ei tehty mitään lankkuja tai muuta core-liikkeitä.

Loppuun oli vielä loppurentoutus ja itse otin siihen peiton vielä päälle, jotta olisi mukavan lämmintä rentoutua :)

Itsellä oli tunnin jälkeen oikein mukava ja rentoutunut olo ja aion osallistua tunnille myös ensi viikolla ja tarkotus olisi osallistua myös vastaavalle englanninkieliselle tunnille.


Tunnin jälkeen päätin, että en räplää puhelinta enkä katso telkkaria, jottei koko rentoutuminen mene hukkaan. Pistin siis netin puhelimesta pois päältä ja sen sijaan että olisin lösähtänyt katsomaan telkkaria, niin väritin, luin lehtiä, söin iltapalan ja menin nukkumaan.
Nukahdin paljon helpommin verrattuna edelliseen iltaan :)

Tosin aamuyöstä kissat aloitti riehumisen ja siinä menikin ne yöunet päin prinkkalaa. 

Ja olen tosiaan buzzador ja buzzadoriksi voi ryhtyä kuka tahansa :) Se ei maksa mitään eikä buzzadorina olemisesta makseta mitään. Joskus pääsee mukaan kampanjoihin itse täytetyn profiilin perusteella. Itse olen kampanjoissa yleensä kerran vuodessa mukana :D Jos buzzadorina oleminen kiinnostaa, niin ilmoittele kommenttiboksiin!

Jos teitä taas kiinnostaa kokeilla Yoogaiaa 2 viikkoa ilmaiseksi, niin tästä (klik) linkistä sitä pääsee kokeilemaan :) Suosittelen, jos yhtään kiinnostaa!  

Onko teillä jotain nukkumaanmeno rutiineja? Yritättekö jotenkin rauhoittua ennen nukkumaanmenoa? Itsellä on paha tapa plärätä puhelinta vielä sängyssä ja sehän vaikeuttaa nukahtamista :( 

2 kommenttia:

  1. Tuo kuulostaa hirmu hyvältä rauhoittumiskeinolta ennen nukkumaanmenoa! :) Harmi että se hengitysharjoitus meni sulta ohi, oon kans kokenut sellaisen tosi rentouttavaksi ja rauhottavaksi. Ens kerralla sitten. :)

    Mun pitäisi jättää puhelin, tietokone ja telkkari rauhaan ennen nukkumaanmenoa entistä aikaisemmin...! Tosin tietokoneelle oon asentanut f.luxin, joka säätää automaattisesti näytön kirkkautta ja lämpösävyä illalla eli vähentää sitä sinistä valoa. Mahtaiskohan sen saada puhelimeenkin...? Mut käytän yhtä puhelinsovellusta (Calm) rauhoittumiseen. Kuuntelen sängyssä jonkun ohjatun hengitys-/rauhoittumisharjoituksen ja se kyllä auttaa nukahtamaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se kyllä oli :) Hengitysharjoituksen tekeminen on kyllä tosi rentouttavaa, mut enköhän tosiaan pääse sitä tekemään ensi kerralla :)

      Toi on kyllä tosi fiksua, et oot säätänyt tietokoneesen tuon, että näytön kirkkaus ja lämpösävy muuttuu illalla :) Puhelimeen varmasti saisi varmaan jonkun sovelluksen kautta sellaisen?
      Kuulostaapa hyvältä sovellukselta :) Pitäis varmaan itsekin testata, jos nukahtaminen tuntuu vaikealta.

      Poista

Kiitos kommentistasi :)