maanantai 4. tammikuuta 2016

Lyhyempiä treenejä

Tulipas tämä viikko aloitettua reippaasti! Sainkin kuin sainkin itseni aamulla ylös, että ehtisin Yoogaian Vartin haasteen aamuvenyttelyyn. Aamu tuli siis aloitettua 15 minuutin venyttelyllä ja se oli kyllä oikein mukava aloitus :) Kissat kyllä vaan sekoili siinä ohjauksen aikana ja ryntäilivät web-kameran edestä tai jäivät siihen kököttämään tien tukkeeksi :'D


Oon muuten viime aikoina oppinut tekemään salitreenit tehokkaasti, ilman että salilla tuntuu vierähtävän hirveästi aikaa. Se on mua välillä salitreeneissä nyppinyt, kun tietää että siellä vierähtää niin kauan aikaa. Yleensä mun treenit kesti  1 h 20 minuuttia, nyt olen saanut tehtyä alle tunnin treenejä.

En tiedä, että tuliko ennen vain pidettyä liian pitkiä sarjataukoja vai teinkö toistoja sitten vaan ihan älyttömän hitaasti :'D Tai no yhtenä syynä tiiän treenien pituuteen olevan se, että tein kaikkiin liikeisiin lähestymissarjat vaikka lähetysmissarjat kuului tehdä aina lihasryhmään siirtyessä ei joka liikkeessä.



Nyt salille on tullut lähettyä hyvällä mielellä, kun tietää ettei siellä tarvitse asua suunnilleen :D Yksi varmasti salimotivaation syöjistä on ollut juurikin se, että treenit on kestäneet niin kauan. Ohjatulle tunnille kun menee, niin se kestää sen tietyn ajan ja sitten voi lähteä kotiin tai minne on ikinä menossakaan.

Ja vaikka treenit on kestoltaan lyhentyneet, niin en koe kuitenkaan, että olisin salitreenien tehoissa mitään menettänyt. Ehkä ne sitten vielä tehokkaampia, kun ei tule siellä lorvittua.



Adidas-hulluus muuten on niitten housujen myötä iskenyt, koska ostin itselleni viikonloppuna Adidaksen verkkatakin :'D Oon pitkään katsellut, et ne on tosi kivannäköisiä ja mulla oli vielä joululahjarahaa jäljellä ja takki oli alennuksessa jajajajaja... :D Mutta ehkä tää mun villitys saa jäädä näihin vaatteisiin ;)

Kauan teillä muuten kestää yleensä itse tehdyt treenit? Kestääkö teillä treenit kauan vai teettekö ne mahdollisimman nopeasti pois alta? Toki varmasti riippuu siitä, että minkä tyylisen treenin sinä päivänä tekee :) Onko muita joille Adidas on iskenyt?

2 kommenttia:

  1. Siinä säästyy varmaan paljon aikaa, kun ei tee joka liikkeessä ensin paria lähestymissarjaa! Mä en kans tykkää hirmu pitkäksi venyvistä treeneistä mutta nyt oon tehny niin pitkiä palautuksia vaativia sarjoja, ettei alle tunnissa selviä millään. Alkulämmittelyineen treeniin menee helposti puolitoista tuntia. :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niin säästyy ja kun joskus tarkemmin niitä ohjeita syynäsin, niin niissä tosiaan luki että kun alkaa sitä lihasryhmää treenaamaan, niin ekassa liikkeessä tehdään lähestymissarjat :'D

      Mulle tuo puolitoistatuntia oli kyl ihan normi just, kun palauttelut oli pidempiä :) Mut mulla varmasti vaikuttaa kans siihen, että en halua tehdä niin pitkiä treenejä, kun salimatkoihinkin kuluu jo aikaa ja jos tekee pitkät treenit plus matkat niin helposti koko reissuun menee yli 2 tuntia :'D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)