tiistai 19. tammikuuta 2016

Missä mun lihakset on?

Onko kukaan nähnyt niitä? Kertokaa niille, että palaavat heti takaisin!

Olette ehkä huomanneet, että olen pikkuisen kärsimätön ja sitä pahentaa aina "mukava" tapani vertailla itseäni muihin :P Olin tänään toista kertaa akrobatian alkeiden tunnilla ja viime kerralla oikein innostuin, että osasin avustetusti seistä päälläni ja seinää vasten käsilläni. Siitä heräsi ihan pieni toivo, että josko ensi kerralla saisin itseni ponnistettua edes seinää vasten käsilläseisontaan.

Tämän verran osaan.

No ei kun ei, niin ei vaan mene. Takaperin kuperkeikkakaan ei oikein luonnistu :'D A) pelkään, että mun niskat vääntyy nurin B) en osaa ponnistaa käsillä tarpeeksi. Koukkujalka kärrynpyöriä osasin kyllä tehdä ja osasin myös tehdä niin, että koitin mennä suoraa linjaa pitkin enkä aloittanut kulmasta. En vaan kyllä osaa itse yhtään sanoa, et onko ihan koukussa tai ees vähän suorina :'D


Sitten kun päästiin päälläseisontaan, niin oli kyllä edes turha toivo, että pääsisin itsekseni ylös ponkaisemaan. Kokeilin monia eri tyylejä siihen, mutta en vaan pääse yksin ylös. Ihan sama juttu toistui seinää vasten käsilläseisonnassa. Tosin sen verran edistyin et sain edes kosketettua toisella jalalla seinää yksin koittaessani :'D

Hieman pisti turhauttamaan, kun olin pienryhmässä jossa muut osasivat ties mitä temppuja. Eihän se toki ole heidän syynsä, mutta itse on helpompi olla pienryhmässä jossa muut ovat aika samalla tasolla kuin minä. Koska vertailen itseäni liikaa.

Pisti kyllä ärsyttämään, kun tuntuu ettei mistään aikaisemmasta kuntoilusta ole mitään hyötyä tuolla. Ei salitreenistä, ei tankotanssista, ei yhtään mistään. Ihan sama kun oisin suoraan sohvalta tuonne lähtenyt, kun en vaan osaa mitään! Ohjaajallekin ihmettelin et missä mun vatsalihakset on, mutta kuulemma kyse on enemmän tekniikasta.

Ärsyttää, kun oon niin pirun hidas oppimaan kaikessa tällaisessa :( Tankotanssissakin mulla meni hullun monta tuntia, kunnes opin invertoimaan ja seisomaan päälläni tankoa vasten.  Kun taas muut ekakertalaiset oppivat heti kaiken.

Kyllä tiedostan, että on naurettavaa vaatia itseltään et osaisin ties mitä, kun kyseessä oli vasta toinen tunti :D Mutta vähän helpottaa, kun saa fiiliksiä purkaa. Ja tosiaan en aio luovuttaa vaan sisuunnun vaan entistä enemmän! Tänään tunnin jälkeen kotona koitin käsillä ja päällä seisontaa seinää vasten. Päällä seisontaan kyllä pääsin hetkeksi, mut meinaan heti kaatua sivulle :( Eli yritystä vaan kahta kauheammin!

Antti lupasi auttaa mua näitten harjoittelussa ja se on ihan hyväkin ainakin, kun en pariin viikkoon pääse akrobatia tunnille, kun lähden sunnuntaina reissuun. Kunhan vaan Antti ymmärtäisi, että olen voimaton ja en opi näitä juttuja niin nopeasti.

 Onneksi multa jää vain 1 tunti välistä, koska ensi viikolla on liikkuvuusharjoittelua ja sitten on taas akrobatia tunti. Ei sillä, sellainenkin tunti ois ihan hyvä mulle :D

Millaista harjoittelua mielestäni päällä ja käsillä seisonta vaatii? Onko teillä jotain vinkki vitosia niiden oppimiseen? Kai ne nyt joskus oppii ihan tällainen tasapainoton tomppeli :'D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)