sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Tämä vuosi

Niin se vuosi 2015 meni vaan vilisten ohi  ja nyt ollaan vuodessa 2016. Uusi vuosi tarkoittaa monelle uusia mahdollisuuksia, haaveita, toiveita, tavoitteita ja uudistumista. Itse en ole tehnyt tälle vuodelle uuden vuoden lupauksia, enkä lähde tammikuussa mihinkään -ton haasteeseen. Mutta ei se tarkoita ettei minulla ole tälle vuodelle tavoitteita tai haaveita.



Kaikista suurin tavoite ja haave mulla on tälle vuodelle valmistuminen yliopistosta. Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi tullut opiskeltua ja itsellä on jo kova hinku työelämään. Tietenkään valmistuminen ei tarkoita automaattisesti sitä, että heti työllistyy, mutta aion hakea ahkerasti töitä enkä ole nirso töiden tai paikkakunnan suhteen.
Nyt pitää siis pistää tuulemaan gradun kanssa, vaikka sen teko tuntuu välillä tuskalliselta. Odotan vaan sitä, että pääsen kaiken analysoinnin ja tilastojutun ohi ja pääsen kirjoittamaan! Toki sekään ei ole mitään nopeaa puuhaa, kun itse harrastan sitä kirjoita ja poista heti-tyyliä :'D Mutta pääsisi kunnolla tekemisen makuun!


Liikunnallisia tavoitteita mulla ei ole sen kummempia. En ole suunnitellut osallistuvani urheilutapahtumiin, tähtäimessä ei ole lihasten kasvatusta eikä mitään sen suurempaa. Haluan treenata monipuolisesti ja hyvinvointia ajatellen. Ei liikaa tavoittellisuutta, mutta ei kuitenkaan mitään löysäilyä. Tosin on mulla tavoitteena vihdoin onnistua leuanvedossa. Olen siinä aikaisemmin onnistunut, niin kyllä se tulee onnistumaan, kun tarpeeksi sitä vaan treenaa. Onneksi yliopiston salilla on vastuskuminauhat, niin niillä olen voinut treenata leuanvetoa.

Haaveena olisi myös saada lisää liikkuvutta kroppaan ja venyä enemmän, mutta yhtenä esteenä on se, etten venyttele :'D Joten kehonhuoltoon olisi kiinnitettävä enemmän huomiota ehdottomasti! Näin tammikuun starttina mulla onkin apuna Yoogaia, koska pääsin taas mukaan buzzadorin kamppikseen sitä kuukaudeksi testaamaan! Pääsin kyseiseen kampanjaan myös viime keväänä ja tuli kyllä Yoogaiaa ahkerasti hyödynnettyä. Helpompi on venytellä ja tehdä muuta kehonhuoltoa, kun sen voi tehdä ohjatusti kotoa käsin :)
Yoogaiasta ja siellä järjestetyistä tunneista kerron lisää, kun olen tunneilla enemmän ollut :) Tänään tuli jo testattua Aitoa energiaa-tunti ja tykkäsin kyllä siitä :)
Tällä kertaa aion ehdottomasti hyödyntää stressiä lievittäviä tunteja ja rauhoittumista ja rentoutumista edistäviä tunteja :)




Tänä vuonna olisikin tarkoitus opetella stressaamaan vähemmän ja suorittamaan vähemmän. Oppia pysähtymään, että päivästä toiseen ei kuulu suorittaa ja ajattelemaan ettei tällaisesta jutusta kannata alkaa stressaamaan ja tunnistaa tietty se oma stressi! Sillä osaksi ne on vaan turhia juttuja, joista tekee omassa päässää ihan turhan isoja. Jotkut jutut menee vaan omalla painollaan.

Oon tälle vuodelle ehtinyt tehdä jo ensimmäiset treenit ja ihan eka "treeni" oli kävelylenkki  Antin kanssa! Tänään kävin vielä ystävän kanssa kävelemässä. Juokseminen ei kauheasti  innosta, eikä varsinkaan näillä pakkasilla, joten olen mieluummin lähtenyt kävelylle. Ja mikäs sen mukavampaa, kuin jutella ja liikkua yhdessä :)

Onko teillä joitain tavoitteita tai haaveita tälle vuodelle? Mikä on ollut teidän tämän vuoden ensimmäinen treeni?

4 kommenttia:

  1. Hah, mä oon ajatellut täsmälleen samoin kuin sä: vähemmän suorittamista, enemmän elämistä! :) Mun vuoden eka "treeni" oli pitkä kävelylenkki heti ekan päivän aamuna. :)

    Tsemppiä edelleen gradun tekemiseen! Vaivannäkö palkitaan varmasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti onnistutaan molemmat :)
      Kävelylenkit on kyllä yllättävän kivoja :) Yksin en kyllä saa lähettyä :s

      Kiitos! No ainakin palkitaan valmitumisella :D

      Poista
  2. Tavoitteita mulla on liikkumiseenkin liittyviä kyllä jonkinlaisia, mut kuten kirjoitin blogissa, mä haluan tänä vuonna (ja jatkossakin) kehittää henkistä puolta erityisesti. :)

    Ihana toi "haluaisin olla notkeampi mutku en venyttele" -havainto! :D Mulla on nimittäin vähän sama. :D Voisihan sitä panostaa kehonhuoltoon enemmän... Se aina välillä hiukan unohtuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan siis ihan samoilla linjoilla :) Toki liikunnalliset tavoitteet on tärkeitä, mutta niitäkään ei saavuta jos henkinen puoli ei ole kunnossa.

      Hahah, hyvä etten oo ainoo ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)