sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Yllätysjumppa!

Mä tykkään aina hyödyntää kuntokeskuksien avoimien ovien päiviä. Silloin pääsee yleensä testaamaan itselle uutta salia ja tässä tilanteessa pääsee pitkästä aikaa treenaamaan kunnolla varustetulla salilla.

Bongasin instagramista, että Fittarilla on lauantaina avoimet ovet ja ehdotin Antille, että käytäisiin siellä yhdessä treenaamassa. Antille se sopi tietty ja se sopi hänen treenikuvioihinsa loistavasti :)


Lauantaina suunnattiin siis Fittarille ja siinä tiskillä lappuja täytellessä meille yhtäkkiä sanottiin, että lähtekää jumppatunnille, kun siellä on niin vähän osallistujia. Oltiin vähän et ääh, kun oltiin menossa kuitenkin salille. Meille kuitenkin sanottiin, että tunnilla ei ole mitään askelkuvijoita, se kestää 30 minuuttia ja on hyvä lämmittely salitreenille. Suostuttiin sitten :)

Kyseessä oli puolen tunnin MFC tunti, joka on siis lyhenne sanoista move fuel chill ja kyseessä oli paritreeni. Tunteja on myös yksilötreenien muodossa. Tunnilla käytettiin painopalloa ja mä valkkasin meille 4 kilon pallon, kun en todellakaan ees tiennyt että mitä tunnilla tehdään :D



Tunti oli patteritreeni tyylinen. Eli tehtiin jokaista liikettä minuutin ajan ja liikkeitä oli yhteensä 4. Pyrittiin tekemään mahdollisimman monta toistoa ja liikepatterit tehtiin 2 kertaa ja liikepattereita oli 2 erilaista. Tunnilla tehtyjä liikkeitä olivat esimerkiksi kyykyn kautta pallon heittäminen parille, selät vastakkain kyykkääminen pallo selkien välissä, istumaan nousu ja siitä pallon heittäminen parille.

Tunti oli mielestäni kyllä tosi kiva ja ainakin mulle se oli raskas. Antti sanoi ettei se tuntunut niin raskaalle, mutta tosiaan sille se 4 kilon pallo taisi olla vähän liian kevyt ;) Mulle se oli kyllä ihan sopiva :D Toki joissain liikkeissä 8 kilon pallo olisi voinut olla ihan hyvä!
Vähän meidän pituus ero haittasi välillä esim. tuossa kyykätessä selät vastakkain :D Ja Antti ei aina tajunnut heittää sitä palloa tarpeeksi rennosti vaan heitti sen liian kovaa mulle :D



Suosittelen kyllä tuntia testaamaan, jos sellaiseen on mahdollisuus ja yhtään kiinnostaa :)

Jumpan jälkeen sitten siirryttiin salin puolella ja oli kyllä ihan kiva ettei alkulämppää tarvinnut tehdä, kun se ei oo enää niin mun mielipuuhaa :P Jalat oli kyllä mulla hieman väsyneet jo MFC-tunnista, mutta onneksi mulla oli koko kropan treenissä vaan yksi jalkaliike :D (tai no pohkeet oli kans).

Oli kylä kiva käydä treenamaassa pitkästä aikaa kunnon salilla ja tää oli jopa mun tän viikon toinen salitreeni :D Wou! Palasin siis kolmijakoisen salitreenin jälkeen takaisin yksijakoisen pariin, kun jumpat palasi takaisin tauolta. Nyt olisi siis tarkoitus käydä vähintään kerran viikossa salilla ja tehdä ainakin 2 lihaskuntotreeniä viikossa eli 1 crosstrainning tunti ja 1 salitreeni viikkossa.

Ei sillä, kyllä tankotanssikin on ihan lihaskuntotreeniä ;)

Oletteko käyneet koskaan MFC-tunnilla tai ylipäätään jollain kuntopallo tunnilla? Tykkäättekö tehdä paritreenejä vai haluatteko jumpissa treenata ehdottomasti yksin?

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä tavalta tehdä alkulämmittely, paljon hauskempaa kuin vaikka kuntopyörällä tai crossarilla tehtynä! :D En oo päässyt kokeilemaan mitään kuntopallojuttuja ikinä. Se on varmaan yllättävän raskasta kyllä. Mä treenaan yksin, mutta yhteiset treenit poikaystävän tai kaverin kanssa ois välillä kivoja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli kyllä oikeasti paljon kivempaa kuin joku crossailu :D Oli kyllä mulle aika raskasta!

      Yhteistreenit on kyllä tosi kivoja :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)