sunnuntai 28. helmikuuta 2016

Terkkuja Imatralta!

Tänään pakkasin auton täyteen (vaikka piti olla mahdollisimman vähän tavaraa mukana) ja suuntasin auton keulan kohti Imatraa. Nimittäin ensi viikolla mulla alkaa talvilomatuuraus :) Tää on kyllä tosi hauskaa, kun asun tässä samassa pihapiirissä, jossa asuin kesällä 2013. Itseasiassa asun mun silloisen työkaverin asunnossa ja vastapäätä on mun sen kesän asunto :D Voi tätä nostalgiaa! Viime kesänä Antin luona täällä Imatralla käydessä muistelin kaiholla täällä asumista, kun kissojen kanssa oli niin kiva asua täällä Imatralla ja töissäkin oli niin kivaa. No nyt ei oo kissat mukana, mutta "jahtaan" sitten pihalla naapureiden kissoja. Viime kesänä ainakin osasin käyttää mun" kissakuiskaajan taitoja", koska yhden naapurin kissa ei kutsumalla tullut mun luokse, mutkun räpyttelin sille silmiäni niin se kipitti heti tutustumaan :D Ja sen kanssa tulikin leikittyä ja sen jälkeen se kävi mun kuistillakin istuskelemassa.


Eli sattuneesta syystä jumpat jää nyt tauolle ja palailen takaisin salitreenien pariin ja tietty käyn myös juoksemassa. Ihan tosi kivaa, kun pääsen tutuille lenkkipoluille joita ravasin kesällä 2013 ja joiden ansiosta todennäköisesti treenasin hyvään puolimaratonkuntoon Vantaalle ;) Tosin toki, jos lenkkipoluilla on ladut, niin sit mun pitää kyl koittaa käydä juoksemassa muualla :'''D

Salitreeneissä en aiokkaan tehdä perus bodytreenejä vaan ajattelin treenata enemmän voimapainoitteisesti. Ja joo, silloin kun joskus tein voimatreeniä niin en tykännyt siitä yhtään :D Mutta nyt kun on tullut käytyä crosstrainingissa ja varsinkin kyykky- ja mavetekniikkaa hiottua, niin uutta intoakin on noihin voimapainoitteisiin treeneihin :D

Kyllä tuli muuten myös katsottua Imatran tankotanssi tarjontaa ja valitettavasti omaan makuun tuntien hinnat oli niin suolaiset, että ehkä nyt kestän ilman tankoilua :D Ymmärrän kyllä ettei tankotanssi ole mikään halpa harrastus, mutta ehkä sitten kun oon vakitöissä, niin voin liittyä johonkin tankotanssikouluun.


Mä alan muuten ehkä nyt taas heräilemään tähän mun normaaliin liikuntainnostukseen :D Siis etten oo et ääh ei huvita :D Perjantaina vein auton korjaukseen (josta en joutunut maksamaa mitään, koska siitä veloitettiin vaan työ ja liike josta ostin auton maksoi sen!!!!) ja sen sijaan, että oisin kököttänyt tunnin odottamassa auton korjauksen valmistumista, niin lähdin juoksulenkille :)

Olin suunnitellut et joo juoksen suunnilleen sinne ja tänne, tarkoituksena oli juosta 10 kilometrin lenkki. No sitten päätinkin, että juoksenkin ihan sinne minne huvittaa. Ja mitä sellaisessa sitten yleensä käy, kun juoksen ei tutuilla reiteillä :'D Alkuun olin et jee nyt tulee vähän polkujuoksua, no sitten se polku koko ajan kapeni ja kapeni, kunnes olinkin sitten ihan umpi hangessa jossain pellon reunalla :'D



No poikkelehdin sitten pellon läpi ja onneksi löysin luonnonsuojelualueelle ja sieltähän niitä polkuja löytyi :) Vähän kyllä hävettää myöntää, että tuolla Noljakan Natura-alueella en ole niin kauhean usein käynyt ja tuolla juostessa olin vähän hukassa, että milloinkohan löydän sieltä pois :D No päätin luottaa vaan siihen, että kyllä jossain vaiheessa polku vie perille ja niinhän se veikin :)

En ole kyllä pitkään aikaan juossut 10 kilometriä, mutta kyllä nyt tuli juostua hitain kymppi ikinä! Nimittäin mulla meni koko lenkkiin 1 tuntin ja 20 minuuttia! Tosin en Sport Trackerissa ole vähään aikaan käyttänyt sitä automaattista ajan pysäytystä ja lenkin alkuun tuli kökötettyä liikennevaloissa ja sit tuli tuo umpi hangessa juoksua ja ja ja... No seli seli! Mut tulipahan tehtyä pitempi lenkki pitkästä aikaa ja mulla oli kyllä kivaa :)
Toivottavasti täällä Imatralla juoksuinto säilyy!



Vitsit muuten pitää näin lopuksi jakaa kuva siitä kuinka paljon mun hiukset on kasvaneet siitä, kun viimeksi täällä asuin :D Oon välillä ollut tuskissani, ku tuntuu ettei hiukset kasva yhtään ja kyllähän ne aika roimasti on tuosta kesästä 2013 kasvaneet! Tuolloin muuten aloittelin mun projekti blondia ja Antti teki mulle vaaleita raitoja, mut niistä tulikin oransseja :'D Oli kiva mennä ekana päivänä töihin!!

Eksyttekö juoksulenkeillä välillä ihan tuntemattomille reiteille? 

Ja kertokaa mulle miten kestän tätä kissa-ikävää! Kyllähän mä niiden kuulumisia saan ja kuvia, mut ei niitten kanssa voi jutella ja ne ei voi kertoa et mitä niille kuuluu, niin ikävä on kova :( Äh, ehkä pitäis koittaa saada tuo Skype tässä koneessa toimimaan niin jos pääsisin kissojen kanssa Skypettämään :'D  Hhahah, kuulostaapa oudolle!

2 kommenttia:

  1. Ai välillä? :D Mä oon mestari eksymisessä! Eikä mun takaisin-ei-käännytä-periaate ainakaan auta asiaa. :D Syksyllä Jyväskylässä uusissa maisemissa eksyin alkuun ainakin kerran viikossa. :p Ja hei, ei sitä aikaa voi tuolla poluilla tuijottaa. On ihan eri asia juosta metsässä kuin tiellä!

    Tsemppiä kissaikävään! Voin vaan kuvitella sun fiilikset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhaha, joo itsekin olin sitä mieltä etten todellakaan käänny ku en halunnut takaisin umpi hankeen :'D

      Totta kyllä, että poluilla juostessa aikaa ei voi kyllä verrata asfalttijuoksuun!

      Kiitos <3 Ei tää kyllä helppoa oo :'(

      Poista

Kiitos kommentistasi :)