torstai 13. lokakuuta 2016

Mun uusi treenikaveri!

Tai ei mun treenikaveri taida olla niin kovin uusi enää, kun sain sen heinäkuussa syntymäpäivälahjaksi ;D

Kyseessä on siis Polar m400 urheilukello! Me ei Antin kanssa viime vuonna ostettu toisillemme synttärilahjoja, kun ei keksitty mitään (meillä on peräkkäisinä päivinä synttärit) ja käytiin sen sijaan ravintolassa syömässä. Tänä vuonna pystyi siis vähän enemmän panostamaan syntymäpäivälahjoihin ;)

Ihan joka päivä en ole näin aktiivinen :D

Mulla ei ole omaa sykemittaria tai mitään urheilukelloa. Joskus olen lainannut Antin Lidlistä ostamaan sykemittaria ja se on viime aikoina toiminut vähän niin ja näin :P Onhan mulla Polar Loop aktiivisuusranneke mut sitä pitää ladata suunnilleen joka päivä eikä se ota aktiivisuuttaa kuin suunnilleen kävelystä ja juoksusta, niin blah.

Kesällä tuli juteltua mun kesätyöpaikan esimiehen kanssa, kun hänellä oli Polar m400 urheilukello ja siitä sain idean, että jos Antin kanssa ostettais toisillemme urheilukellot synttärilahjaksi :D Polarin kello sopi mun tarpeisiin parhaiten, koska siinä on aktiivisuuden seuranta, gps mittari ja sillä pystyy mittaamaan hyvin muita treenejä. Antille mä ostin Suunnon kellon, joka oli hyvä varsinkin pyöräilyharrastuksen kannalta.


Alkuun vähän huoletti, että jaksanko käyttää tätä, koska Loopia en jaksanut käyttää kuin suunnilleen kuukauden. Mutta täähän on ihan erilainen! Tää mittaa aktiivisuutta myös pyöräillessä, salilla ja joogatessa. Ja treeneissä näkee omat sykkeensä ja tosiaan jos käyttää sykevyötä, niin treenistä saa palautteen.
Monet ovat myös puhuneet sykemittarin aiheuttavan paineita treenatessa, mutta itse en pyri treenaamaan tietyllä sykealueella :P Joskus kurkkaan treenatessa vaan, että kuinka paljon syke on noussut.

Oon myös tosi tyytyväinen ollut kellon matkan mittaamiseen. Antin Suunnon kanssa mittasivat melko saman matkan (Polar hieman lyhyemmän kuin Suunto, mutta Antti kävi kuvailemassa eikä koko ajan kuljettu peräkanaa :D), eikä paikallaan ollessa kello mittaa mitään mitään lisämatkaa :D

Ja jos on sellainen kiukkupiukku päivä, että nökötän koko päivän sohvan pohjalla eikä kiinnosta kuunnella Polarin piipitystä liikkeelle lähtemisestä, niin sitten en pidä sitä silloin ranteessa :) Yllättävän vähän sellaisia päiviä on ollut ja oon käyttänyt Polaria tosi aktiivisesti :)



Toki tässä on myös huonot puolensa, mutta mikä vempele olisi koskaan täydellinen. Suurin vika on mielestäni kellon massiivisuus, josta olen lukenut paljon muidenkin naisten palautetta! Siis hihojen läpi kellon saaminen on välillä tosi hankalaa ja on ärsyttävä aina taiteilla sen kanssa. Enkä ala ostamaan isompia vaatteita urheilukellon takia ;)

Toinen miinus puoli on se, että sykevyö ja kello eivät pysty keskustelemaan keskenään vedessä. Eli sykevyö on täysin hyödytön vedessä. Mulle se ei tietenkään oo mikään maailmanloppu, kun käyn vaan vesijumpassa harrastamassa vesiliikuntaa, mutta uimareille tätä kello en suosittele :P Tosin tiesin jo ostaessa kyseisen "ominaisuuden", koska myyjä sanoi ettei siitä ole vedessä hyötyä.

Ja vaikka kello ottaa melko hyvin aktiivisuutta verrattuna Loopiin, niin päivän tavoitetta on välillä vaikea saada varsinkin ilman sykevyötä. Itse käytän sykevyötä vain treeneissä, joten en ihan huvin vuoksi ala sitä käyttämään :D

Palautumista, kehittymistä ja kellon asetuksia pystyy muokkaamaan Polar Flow-palvelussa. Palvelu on mulle tuttu jo Loopin takia, mutta se on kyllä ihan ensikertalaisellekin helppo käyttää. Asentaminenkin koneelle on helppoa, sen kun tökkää kellon kiinni koneeseen ja se asentuu siitä :)

Onko teillä kokemusta Polar m400 urheilukellosta? Ootteko tykänneet siitä? Käytättekö liikkuessa yleensä sykemittaria tai urheilukelloa?

4 kommenttia:

  1. Mulla on Polarin V800 ja olen ollut hyvin tyytyväinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onks se sitten ihan pelkkiin treeneihin vai onks siinä myös aktiivisuuden seuranta? Se ei taida olla pienempi kuin m400 :D

      Poista
    2. Tuo kasisatanen on vähän kalliimpi versio, eli siinä on kaikki "herkut". :p Myös aktiivisuuden seuranta siis. En kyllä välttämättä sitä tarvitsisi.. Ja joo, mietinkin, että jos toi m400 on iso, niin mitäs tää v800 sit on. :D Onhan tuolla kokoa. Mietin sitä ostaessa, että onko liian iso, mut nyt siihen on tottunut. :)

      Poista
    3. Mua m400 koko haittaisi ellei se tuottaisi ongelmia juurikin hihojen kanssa :'D Muuten koko ois ihan passeli!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)