sunnuntai 8. tammikuuta 2017

Terveiset Imatralta!

Taas vähän venähti postaustauko, koska muuttopuuhien aikana ei kauheasti treenaamaan kerinnyt ja blogatakkaan ei huvittanut vaan aiheesta muutto, muutto ja vielä kerran muutto. Lisäksi olin melkein kuukauden kipeänä ja ei tullut sen myötäkään treenattua.


Paljon on tässä postaustauon aikana ehtinyt tapahtua. Nimittäin mä valmistuin joulukuussa METSÄNHOITAJAKSI :D Apinanraivolla sain gradun väännettyä loppuun. Kun tulokset oli vihdoin valmiiksi niin sitten gradu valmistui aika vauhdilla. Olin onneksi tehnyt jo viime keväänä lopputentin eli gradun palauttamisen ja esittämisen jälkeen ei tarvinnut kuin pistää paperit hakuun, kun gradu tuli hyväksyttynä takaisin. Parasta tässä oli se, että ohjaaja ennakoi gradun arvosanaksi välttävää, mutta tarkastuksesta se tuli arvosanalla hyvä :D


Toinen suuri muutos oli se, että Joensuu jäi toistaiseksi taakse ja muutin Imatralle työpaikan vuoksi. Pääsin tuttuun työpaikkaan töihin ja olen täällä ainakin syyskuun loppuun asti :) Muutos itselle ei siis ole ollut onneksi niin kamalan hurja, kun asun tutulla seudulla ja on tutut työkaverit ja työtehtävät. Tietenkin mulla on ikävä Joensuuta, ystäviä ja ylipäätänsä joensuun ilmapiiriä. Mutta uskon viihtyväni Imatralla tosi hyvin :) Mulla onneksi asuu Etelä-Karjalassa myös ystäviä ja perheellä on mökki Kouvolassa, että en pelkästään kisujen kanssa aikaa vietä vapaa-ajalla. Kaukosuhteen välimatka piteni, mutta mun vuorotyön ja mahdollisten pitempien vapaiden ansiosta on aikaa reissata toisen luokse. Toki myös kissojen ehdolla, että ei niitä voi jatkuvasti raahata paikasta toiseen.


Muutosta tulee myös omiin liikuntalajeihin. Jumpata kun ei voi nyt niin monipuolisesti kuin yliopiston jumpissa niin pitää itse vähän miettiä monipuolista liikuntaa. Onneksi meillä on ilmainen kuntosali ja siellä järjestetään myös jumppia. Toki talvella tarvitsen vähän lisämotivaatiota 6 kilsan salimatkaan pyörällä :D Mutta olen myös ajatellut ostaa itselleni Yogaian jäsenyyden, koska silloin kun ei huvita polkea tuota matkaa niin voin sitten kotona treenailla :) Tykkään paljon joogasta ja tarjoaahan Yogaia myös hikijumppatuntejakin.

Näin talvella olen myös ajatellut kokeilla hiihtämistä. Periaatteessa en tykkää siitä yhtään, kun mulla menee tasapaino niin helposti ja oon niiin hidas hiihtäjä. Mutta aattelin nyt antaa hiihdolle mahdollisuuden :D Niin läheltä mun kotia lähtee latu, niin onhan sitä pakko testata!


Mitään uuden vuoden lupauksia en tälle vuodelle tehnyt, mutta tänä vuonna aion silti pyrkiä ottamaan rennommin. On ihan ookoo välillä tai vaikka vähän useamminkin löhötä sohvalla katsomassa telkkaria. Treenata ei tarvitse aina verenmaku suussa vaan kävelylenkki tai kevyt joogatreenikin riittää. Valmisruokiakin on ihan ok syödä välillä jos tuntuu ettei kerkeä laittamaan ruokaa.

Viime vuosi oli aika rankka, kun yritin saada gradun valmiiksi ja olin suurimman osan ajasta myös töissä (mikä oli kyllä positiivista) ja muutin niin useaan otteeseen. Tänä vuonna jos keskittyisin nauttimaan tästä tilanteesta missä nyt oon enkä ajattele sitten kun.

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille <3 Oletteko te tehneet jotain uuden vuoden lupauksia? Aiotteko tänä talvena testata jotain talvilajeja?

2 kommenttia:

  1. Hiihdolle kannattaa antaa mahdollisuus :)! Se on niin kokonaisvaltaista urheilua ja äkkiä tulee hiki, varsinkin jos se on yhtään semmosta rämpimistä niinkuin itsellä :D.

    Mulla on aina samat uudenvuodenlupaukset, haha :D. Liikkua enemmän ja syödä paremmin blaablaablaa. Naurattaa itseänikin miten oon just yks niistä lehdissä kirjoitettavista tyypeistä, jotka aloittaa tammikuussa uuden elämän.

    Vuodenvaihteessa vaihdoin työpaikkaa ja toivon että uusi työ tuo tietynlaista tasaisuutta arkeen jolloin on helpompi rytmittää milloin urheilee yms. :). Liikkumisesta tulee vaan niin hyvä olo, että haluan siitä tehdä itselleni tavan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, aattelin ihan antaa mahdollisuuden :) Voi tulla positiivisempi kokemus, kun lähtee itsekseen hiihtelemään eikä tarvitse jonkun paremman hiihtäjän perässä koittaa pysytellä! Itse oon kyl ihan tosi räpistelijä hiihtäjänä, niin varmasti tulee heti kauhea hiki :D

      No mutta mitä pahaa niissä lupauksissa on, jos ne tuntuu itsestä hyviltä :)

      Toivottavasti uusi työpaikka tuo sinulle tasaisuutta arkeen ja pääset urheilemaan :)

      Hyvää tätä vuotta Laura :)!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)