keskiviikko 11. tammikuuta 2017

Vihdoinkin ohjatussa jumpassa!

Mulla on ollut vähän epäonnea noiden ohjattujen jumppien kanssa, onneksi niihin ei ole tarvinnut etukäteen ilmoittautua :D
Viime viikolla en töiden jälkeen jaksanut lähteä hirveissä pakkasissa salille polkemaan sitä 6 kilsaa. Maanantaina mun oli tarkoitus mennä kahvakuulatunnille ja olin pakannut repun ja pukenut treenivaatteetkin päälle ja lähdössä jumppaan, mutta pyörän lukko olikin niin pahasti jäässä, että en saanut sitä millään auki. Lukkosulakaan ei heti auttanut ja kun lukko vihdoin aukesi, niin enpä viitsinyt enää lähteä kahvakuulatunnille, kun salille olisi pitänyt polkea tuhatta ja sataa!


Tänään olin ajatellut, että menen joko circuit-tunnille tai jooga-tunnille, riippuen että miten ehdin. Huomasinkin, että voisin hyvinkin ehtiä circuitiin, mutta sinne olikin loppujen lopuksi poljettava aika reipasta tahtia :'D Jossain vaiheessa matkaa mietin, että mitä jos en meekkään vaan meenkin vaan ruokakauppaan ja jumppaan kotona. No päätin sitten, etten luovuta ja jos en jumppaan kerkeä, niin voinhan mennä salille sen sijaan.
Pyöräilytahtini oli kuitenkin niin reipas, että ehdin ihan hyvissä ajoin tunnille :)


Onneksi syke ehti tasaantua edes vähäsen, ennen tunnin alkua. Tosin en alkulämmittelyä olisi edes pyörämatkan takia olisi tarvinnut :D
Alkuun siis toki lämmiteltiin ja  lämmittelyliikkeinä olivat:

-Maasta seisomaan nousu vapaalla tyylillä
- Kylkilankku
-Hyvää huomenta-liike
-Kyykky

Jokaista liikettä tehtiin minuutti ja kierroksia oli kaksi. Tuo maasta seisomaan nouseminen oli yllättävän raskas liike, varsinkin kun itsellä vatsalihakset olivat aikaisemmista treeneistä johtuen jo alkuun jumissa.


Lämmittelyn jälkeen lähdettiin sitten heti kiertämään suorituspisteitä. Liikkeitä tehtiin yhteensä 4 minuuttia pisteellä ja jokaista liikettä tehtiin minuutin ajan.
Liikepareina olivat:

-Istumaannousu ja lankku
-TRX-narulla selkäliike ja TRX-narulla punnerrus (tai peruspunnerrus tai helpotettu)
-Valakyykky ja yhden käden kulmasoutu
-Yhden jalan lantionnosto ja penkkidippi
-Vuorikiipeilijä ja jokin maastaveto/punnerrus painopallolla
-Tempaus kahvakuulalla yhdellä kädellä ja Russian twist
-4 minuuttia pyöräilyä tai hyppynarulla hyppimistä

Tunnin alussa mulle tuli jo heti fiilis, että ihan mahtavaa, että kerkesin tunnille. Vaikka pyörämatka salille oli aivan kaamea. Oli kyllä ihan huippua päästä treenaamaan ryhmässä ja että ohjaaja oli ihan fyysisesti läsnä. Ja olihan se ihanaa päästä tollaselle kunnon rääkkitunnille, että pääsi koettamaan omia rajojaan pitkästä aikaa :)
Päätin sen verran ottaa tunnilla varovaisesti, että otin painopallolla ja kahvakuulalla tehtäviin liikkeisiin pienemmät painot, koska en ole painoilla vähään aikaan treenannut ja oli kyllä hyvä päätös! Hyppynarulla en oikein osannut hyppiä kunnolla, vaikka ala-asteellahan suunnilleen osasin silmät kiinni hyppiä :)

Tykkäsin kyllä circuit tunnista tosi paljon ja oli kyllä itsestä ja Polarin mielestä varsin tehokas tunnille. Pyrin kyllä menemään kyseiselle tunnille uudestaan, kunhan aikataulut antaa myöden :)

Mitäs liikuntaleja te aiotte tänä vuonna lisää kokeilla vai liikutteko ihan tuttujen lajien parissa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)