torstai 16. helmikuuta 2017

Miltä näyttää 165,5 cm pitkä ja 56 kg painava nainen?

Fitfashionin blogeissa on pyörinyt tämä postausaihe (toki bloggaajien omien pituuksien ja painojen mukaan) ja mielestäni tämä on sen verran mielenkiintoinen aihe, että halusin tehdä tästä postauksen :) Mielestäni olisi kivaa, että tämä kyseinen postausaihe leviäisi useampiin blogeihin ja blogeissa olisi esillä erikokoisia ja näköisiä bloggaajia.


Mä olen aina ollut hoikka tai siis ainakin ala-asteen alkamisen jälkeen ennen koulua olin vielä pyöreäposkinen lapsi :) Tän blogin aikana mun paino on vaihdellut 50-60 kilon välillä. Tällä hetkellä paino on tasaantunut 55-56 kiloon.

Mulla ei ole ennen aikuisikää mitään sen kummoisempaa liikuntataustaa. Harrastin lapsena 7 vuotta ratsastusta, mutta en ole oikein koskaan osannut pitää sitä oikein liikuntataustana, koska niin monet kerrat sain ala-asteella kuulla niin opettajilta, kuin luokkakavereilta, että ratsastaminen ei ole liikuntaa :P No sellaisethan väitteet on höpöhöpöä ja varsinkin kun sain hoitoponin, niin tallilla tuli ratsastuksen lisäksi tehtyä kaikkea, mitä hoitohevosen hoitoon kuului.

Ratsatuksen lopettamisen jälkeen kokeilin astangajoogaa ja 18-vuotiaana innostuin puolen vuoden ajan jumppaamaan himona :D 19-20-vuotiaana koitin reipastua jumpalla ja kuntosalilla kävin jopa kuukauden ajan, mutta rahaa ei ollutkaan sitten jatkaa salilla käymistä.


Kesällä 2012 innostuin liikunnallisesta elämäntavasta ja siitä lähtien olen liikkunut 3-6 kertaa viikossa, toki on myös ollut pieniä taukoja liikunnasta tai viikkoja jolloin oon liikkunut harvemmin.

Salitreenaamiseen hurahdettua mukaan tuli vartalonmuokkaaminen ja kyllähän silloin tähän varteen jotain massaa sai kerättyä :D Varsinkin kun aloin syömään reippaasti enemmän. Uskon, että ainakin pieni osa oli lihasta, suurin osa oli varmaan nestettä  ja rasvaa :D


Kesään 2015 asti jaksoin katsoa syömisiä tarkemmin (syömisiä aloin katsomaan tarkemmin varmaan syksyllä 2014?) ja syödä reippaammin, mutta sitten päätin jättää syömisten tarkkailun, koska mielestäni se teki hommasta liian vakavaa. Kesän 2015 alussa painoin sen 60 kiloa ja olo ei ollut itsellä kamalan hyvä :P Tai siis tuntui, että koko ajan turvotti ja kaikkea. Tuon jälkeen olen pyrkinyt syömään tarpeeksi, mutta en kuitenkaan niin, että ruokaa tarvitsee lapata suuhun väkipakolla.


Nykyään olen "höllännyt" syömisten kanssa siten, että syön maustettuja jugurtteja ja ostan kotiin aina välillä mehua ja jääkaappiin hätävaraksi jonkun valmisruoka-aterian jos joskus on liian kiire ruuanlaiton kanssa :D Ou mai gaad! Kuulostaapa hassulta, mutta omasta mielestä kyseiset ruokavalmisteet on olleet saatanasta ja monessa blogissa ne taitavat olla pahisten listalla :D

Tällä hetkellä treenaan ihan omien fiilisteen mukaan. Nyt ei ole mitään tavoitteita. Tärkeintä on liikkua siten, mikä hyvältä tuntuu. Toki positiivista olisi treenata välillä myös aerobisesti ja tehdä lihaskuntotreenejä ja mielestäni molempia treenimuotoja on sisältynyt hyvin tähän alkuvuoteen :)


Vegaaniruokavalio on ainoa erikoisuus mun syömisissä nykyään, mutta on niin rutinoitunut siihen, että en osaa pitää sitä erikoisuutena :D Lisäksi kun olen nyt käynyt 2 kertaa verikokeissa vegaaniuden aikana ja syksyllä mitattiin b- ja d-vitamiiniarvot ja arvot on olleet hyvät (tosin b-vitamiiniarvo oli niin korkea, että pillereiden syömistä piti vähentää :D) niin en sen kummemmin kytännyt mitään ravintoarvoja, kunhan syön tarpeeksi monipuolisesti :) Tosin kolesteroli mulla oli noussut vuoden sisällä 3,4 --> 3,5 mutta terkkarin mielestä se oli niin mitätön nousu ettei tarvitse muuttaa mitään :D

Kun olen kohta melkein 5 vuotta elänyt liikunnallista elämää, niin mielestäni se näkyy ja tuntuu kropassa jollain tavalla. En tarkoita, että näyttäisin erityisen treenatulta, mutta voimaa löytyy paljon enemmän verrattuna vuoteen 2012 (silloin kun muutettiin niin en jaksanut kantaa melkein mitään huonekaluja ja viime muutossa taas kannoin painavimmatkin jutut Antin kanssa) ja tauonkin jälkeen kroppa "muistaa" että aikaisemminkin on treenattu :)

Minusta olisi kiva, jos sinä kirjottaisit blogiisi tästä aiheesta kuvineen. Mitään paljasta pintaa ei tarvitse näytellä, yleensähän me kaikki nähdään toisemme kaikki vaatteet päällä :D Jos kirjoitat/olet jo kirjoittanut tästä aiheesta, niin linkkaathan sen postauksen minulle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)